Skip to content
Kezdőlap » Alapvető típusok Dart nyelvben

Alapvető típusok Dart nyelvben

  • Dart

A legalapvetőbb dolog, amit meg kell érteni a Dart nyelvben, az a típusok kérdése.

A Dart egy ún. típus-biztos (type-safe) nyelv, ami azt jelenti, hogy minden értéknek van egy bizonyos típusa.

Például:

  • ‘Hello World’ típusa String
  • 29 típusa int
  • MaterialApp típusa MaterialApp

Ezeket az „elemi” típusokat további típusokba lehet sorolni. Minden egyes típus „ős” típusa az Object.

Az int szülő típusa a num. A num-nak az Object. A MaterialApp szülő típusa a Widget. A Widget-nek az Object. Tehát minden az Object típusba fut be. Ebből az is következik, hogy minden érték valójában egy objektum.

A típusok vagy beépített Dart típusok, vagy valamilyen harmadik féltől származó csomagból jönnek, vagy akár mi is kreálhatunk új típusokat.

Mire jók a típusok?

A típusok azért léteznek, mert ezzel a Dart jó értelemben rákényszeríti a programozót arra, hogy még csak véletlenül se használhassunk rossz típust, rossz helyen.

Például a Text widget paraméterei között azt látjuk, hogy az első paramétere az egy String típusú paraméter, aminek a neve az, hogy data:

Text widget paraméter típusa

Amikor létrehozunk egy függvényt, mi is megmondhatjuk, hogy milyen legyen a paraméterek típusa:

void add(int a, int b) {
 a + b;
}

Ennek megfelelően, ha a függvényt nem egész szám (int) paraméterekkel hívjuk, akkor hibát kapunk:

void demo() {
 add('5', '3'); // hibás mert nem int
} 

void típus

A void típus azt jelenti, hogy a függvény nem ad vissza semmilyen értéket.

? a típus után

Biztosan láttuk már, vagy fogunk olyannal is találkozni, hogy a típus nevét egy kérdőjel követi. Például:

String? color;

Ez azt jelenti, hogy ha így definiálunk egy változót, akkor ennek null értéke is lehet.

Tags:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük